
Tyvärr har många upplevt problem i samband med den efterlängtade övergången till bredband 100 Mbps. Några har inte fått högre hastighet än tidigare och andra har blivit helt utan bredbandsuppkoppling.
Telias tekniker arbetar för fullt med att hitta problemet och åtgärda det.
Detta kan du själv göra innan du ringer Telia:
– prova att starta om routern
– se till så att du anslutit enheterna med de medföljande kablarna. Kablar slits och behöver bytas ut då och då.
– tänk på att om du mäter hastigheten via wifi (trådlöst nätverk) så är det inte säkert att man når upp till fullt 100 Mbps
Om du fortfarande har problem så bör du i första hand kontakta Telia. Vi har fått ett speciellt telefonnummer till dem för detta ärende, 020-20 20 70.
Vi återkommer med mer information så fort vi fått ytterligare besked från Telia. Frågor och funderingar mejlas till brf.kommendorkaptenen@gmail.com. Vi ber er att påbörja en ny mejlkonversation istället för att svara på tidigare utskick. Detta för att kunna håll isär just ditt ärende från övriga grannars.
